Vid GKA:s möte på Gävle Bro stod rally på programmet. Vi hade bjudit in vårt rallyess Björn Sjunning att berätta om minnen och episoder från rallysporten. Att Björn var en medryckande talare kunde alla snabbt konstatera. Han berättade om sina olika bilar och deras prestanda. Och om händelser från olika tävlingar. Han visade foton med fart och ”Bucklor” som han stolt erövrat.

Björn berättade också utförligt och mycket intressant om sitt arbete med däckdubbning. Och hur det gick till när han fick uppdraget att dubba Agent 007, James Bonds, fartvidunder inför en häftig inspelning av en biljakt på en glaciär på Island. Tack Björn för ditt bidrag till en intressant kväll!

Vidare hade vi dragning i gratislotteriet, där alla blev vinnare. Varje deltagare fick dessutom en termometer och ett presentkort på 100kronor hos Clas Ohlsson. Lars Olssons Fond betalade. Föreningen bjöd varje deltagare på räksmörgås och utbetalade bensinersättning till långväga resenärer.
SM3WEO/Micke fick av SM3CLA mottaga en MOX-kolv som tack för de insatser han gjort för att få GKA att synas i Gefle Dagblad och QTC. Gåvan gällde även för att han medtog lite moderna grejer vid senaste radioauktionen, som annars domínerades av 50-talsprylar.

Som sista punkt på kvällen fick Jan Olov Nyman ordet och redogjorde för olika aspekter av säkerhet vid ett rally.

Samled delade slutligen ut kompletterande sidor till den blå sambandspärmen. 28 personer deltog.

2 thoughts on “Sedan sist”

1. Tack det samma Micke.
    Här sitter jag med lite bomull i huvudet och skriver
    den första klubbtidningen för året.
    //Tony sa3bgm

2. Ber att få tacka allra varmast för den fina MOX-Kolven.
    Det var högst oväntat men inte desto mindre uppskattat.
    Vill samtidigt passa på att tillönska alla klubbvänner en
    riktigt god jul och ett gott nytt år!

//Micke sm3weo

Comments are closed.