Besök vid radiomuseet i Långshyttan.

Lördagen den 21 maj for en grupp medlemmar ur GKA till Radiomuseet i Långshyttan.

Vi var åtta medlemmar och fyra XYL:s som gav oss iväg. På stället möttes vi av SM4FWG/Dennis och SM4PBL/Göran som fungerade som våra guider.
Dennis berättade om hur det hela startade med ett upprop i radions ”Sök och finn”. Det visade sig att lyssnarna var väldigt givmilda och man fick fara vida runt och hämta gamla apparater som skänkts till museet. Sedan vi tittat färdigt bjöds vi på kaffe med hembakat fikabröd (Lars Olssons Fond betalade) varefter gruppen skingrades.

Undertecknade gjorde ett besök i den närbelägna loppisen och fyndade, innan vi ställde färden hemåt via den vackra platsen Silvhytteå. Där såg vi den gamla hyttan och slussen med sina två portar.

Det visade sig att SA3BGM + XYL tog samma färdväg.

En trivsam och minnesvärd dag.
SM3CLA (och passagerarna –DHQ, -EMJ plus XYL)