SK3GK Gävle Kortvågsamatörers fieldday nummer 2 år 2016.

gruvtorpet

Årets andra fieldday kommer att äga rum fredagen, lördagen och söndagen den 16:e, 17:e och 18:e september.
Vi håller nu i höst till i en stuga som kallas TORPET. Denna stuga ligger ca 1mil norr om Sandviken.

Trevlig samvaro, radiokörande med egna medtagna stationer.

Stugan kommer att vara öppen från klockan 17.00 fredag eftermiddag fram till och med söndag eftermiddag för våra aktiviteter. Möjlighet till övernattning i sovsäck på trägolv finns. Ta med vad du vill äta och dricka. Möjlighet att grilla i öppen spis finns.

Program under lördagen.

• Från klockan 10.00 till ca 18.00 tipspromenad.
  • Klockan 13.00 kommer Rolf Folkesson SM5HP att hålla föredrag under rubriken ”Praktisk antenn-teknik”.
  • Klockan 15.00 blir det demonstration av hur man förr använde den så kallade MOX-lödkolven.
  • Klockan 16.00 bjuder klubben på nygräddade våfflor med sylt och grädde.

Vägbeskrivning
Ta väg 272 norrut från Sandviken. Efter ca 2,5 km, ta höger vid skylten Östanbyn. Efter ytterligare ca 5 km, ta vänster vid skylten Svartviks-stugan. Efter ca 2 km ta av till vänster vid GKA:s skylt. Åk därefter ca 1 km till stugan.

Inlotsning kommer att ske via RV56 (R4) eller 145.400.
Detaljerad vägbeskrivning kan också fås av de undertecknade personerna.

Position: Norr: 60 39 59,9 Öst: 016 50 03,9

Mer information kommer i september-oktober numret av vår klubbtidning ”Sändar-Amatören”.
Tidningen kan nås från filarkivet här på vår klubbsida.
Information kommer också i nummer 7/8 av QTC och i SSA-bullen.

Alla hälsas välkomna
SM3RNN/Nils, SM3WEO/Michael, SM3EMJ/Mats