MEETING 11 JANUARI 2017

Det nya året inledde GKA med sedvanlig auktion i ABF-lokalen på Brunnsgatan med 20 närvarande medlemmar. Kanske inte lika mycket prylar som annars, men kvalitén på prylarna var hög och många köpare var på hugget. Vertikalantenner för VHF såldes “knippe-vis” och nu bör väl det behovet vara täckt för den närmaste tiden. Vidare hann jag notera att ett par VHF/UHF-stationer också bytte ägare. Köparen av ett borrstativ glömde det i lokalen, men det finns att hämta hos CLA “mot beskrivning”.

En lyckad auktion kräver en drivande och roligt auktionist, och CLA uppfyllde de kraven med råge! En kul och givande auktion!

Efter fikat informerades om styrelsens arbete inför det kommande årsmötet i mars. En skriftlig sammanfattning av det senaste årets arbete har skickats ut till medlemmarna med post. Brevet innehåller även kallelsen till årsmötet.

Vid tangentbordet

Dick/SM3CBR