MEETING 2 FEB 2017

Årets första möte med föredrag lockade 19 medlemmar till ABF-lokalen på Brunnsgatan. EMJ/Mats hälsade välkommen till alla reguljära månadsmötesbesökare samt till några nya ansikten.

Kvällens föredrag, där WEO’s föredrag om digitala moder i december avslutade, fortsattes av SM3GDT/Hans Sodenkamp. Hans är DL3 och medlem i SSA styrelse med ansvar för “Digital Voice”. Han höll ett fascinerande och lärorikt föredrag under namnet “D-Star, Fusion och DMR” och till och med lade in information om FreeDV. Till föredraget hade vi en stor samling radion och hotspots att beskåda och fick spännande demonstrationer om C4FM Fusion och DMR över en Bluestack hotspot. Testanrop gav svar från både SM3 och SM6 ty aktiviteten inom digitala röstmoder är hög.

Länksidan på vår sajt har kompletterats med länkar relaterade till Digital Voice sajter.

Efter fikapausen informerade EMJ/Mats från styrelsen. Vår kassör CLA/Karl-Olof informerade att försäljning på Tradera av ett par radiorelaterade artiklar hade gett ett bidrag till kassan på över 900 kronor och ARQ/Martin informerade om pågående aktiviter med AMPR.

CLA hade med sig en massa “radioskrot” som alla fick plocka och släng in en slant om de tyckte att det var värt det. Sammanlagd fick vi in 170 kronor till klubbkassan!

Vid pennan
ARQ/Martin