Onsdag 8 januari var det dags för första mötet under “20-talet”! Dessutom hade just 20 (!) medlemmar hörsammat kallelsen till GKA:s auktion för året. ARQ hälsade välkommen och överlämnade direkt till CLA som traditionsenligt svingade klubban. På borden fanns många “godsaker” och även en del gammalt från junkboxar. Ibland gick det trögt med buden, men CLA piggade upp publiken till stordåd. Bl.a. ropades en hemlig låda ut. När 75:- uppnåtts ( av ARK ), fick han lådan och när den öppnades fanns där en kexchoklad, en guldpeng samt ett presentkort från Kjell & Co!! Stort jubel, så klart. Olssons fond stod för överraskningen.
Totalt omsattes c:a 1500:- och klubben fick ett tillskott eftersom en del skänkta varor såldes.

Efter fikat fick vi information från styrelsen:
Januaribrevet har gått ut och där finns, förutom info, även kallelse till årsmötet 4 mars.
Februarimötet bjuder på en information från Trafikverket. Det är en kollega till XLY som kommer och informerar om VägVäderinformationsSystem. Konkret handlar det om de stationer man kan se längs vägarna samt vad som sker med den information som samlas in.
Field-Day planeras till 9 maj och platsen blir Fjällstugan, Hofors. mer info kommer.
Vid årsmötet 4 mars kommer XLY och CBR att berätta om portabelkörning efter årsmötesförhandlingarna.
Avslutningsvis fick XLY berätta om tillfället nä r han lyssnade på ISS och tog emot deras bilder från rymden. Hela berättelsen plus bilder finns i Tidningen. Som tack för hans prestation fick han mottaga Olssons förtjänstmedalj, större modellen!

Vid tangentbordet satt Dick/CBR