Tagged: webbplatsen, wordpress
| Author | Posts |
|---|---|
| Author | Posts |
| October 25, 2011 at 10:56 am #184 | |
|
sa3ark |
Plats för information och eventuella frågor om den nya webbplatsen. |
| October 25, 2011 at 10:59 am #185 | |
|
sa3ark |
Håller fortfarande på och labbar och bygger på information på den nya webbplatsen. Måste känna efter ett tag om jag tycker att det duger.. Är osäker på forumet fortfarande, men det kanske kan bli något. Lika så är jag inte säker på hur bra det är att det går att skriva kommentarer på alla sidor på webbplatsen. Vet dock inte hur jag får bort det just nu. Logon högst upp tänkte jag göra om lite också med en bakgrund i form av radiorelaterade bilder. Får se när om och hur det blir. Om någon vill hjälpa till med att fylla sidan med information är det bara att höra av sig. 73 de SA3ARK, Dan |
| October 28, 2011 at 12:57 pm #229 | |
|
sa3ark |
Arbetet med att få över informationen från den gamla sidan fortgår så sakteliga. Senast upplagt är en ny uppdaterad sida om Contest, skall försöka rota fram någon lämplig bild att förgylla sidan med också. 73 de SA3ARK, Dan |
| November 1, 2011 at 1:57 pm #281 | |
|
sa3ark |
Ojdå.. Användare behövs idag endast för att kunna skriva i forumet och uppdatera innehållet på webbplatsen. Men det är möjligt att i det framtiden kommer att bli skyddade sidor/filer som kommer att kräva någon form av inloggning. Skall så småningom försöka hitta någon trevlig plugin så att man själv kan ändra sin bild/avatar också. |
| November 1, 2011 at 9:58 pm #297 | |
|
sa3ark |
Har fixat en kalender som verkar helt okey, var tvungen att slåss lite med stylesheeten för att få det att fungera som det skulle men jag tycker att det blev rätt bra i alla fall till slut. Kan förvisso fortfarande bli lite snyggare. Har hittat ett galleri som jag har börjat försöka komma överens med också, och sen skall det läggas in alla gamla bilder.. igen.. tog en halv dag sist att få dit alla bilder och beskrivningar, får se om det går snabbare den här gången, men det är väl tveksamt. Om någon känner till en fin plugin till WP för att hjälpa NTA att hålla reda på anmälningar till Rallytävlingar så hotja till så skall jag se om den funkar att ha med på sidan. NTA skulle bli glad i alla fall.. |
| November 1, 2011 at 11:51 pm #303 | |
|
sa3ark |
Har installerat en Cache-funktion. Tycker att webbplatsen går märkbart mycket snabbare nu. Får väl se om något annat slutar fungera istället. |
| November 1, 2011 at 11:55 pm #305 | |
|
sa3ark |
Haha!! |
| November 2, 2011 at 10:20 pm #315 | |
|
sm3hhi |
Bra jobbat Danne! Tycker att det ser jättebra ut så här långt! 73 de Risto |
| November 2, 2011 at 10:21 pm #316 | |
|
sm3hhi |
Fast… min avatar är kanske inte så lik mig! eller?? |
| November 3, 2011 at 5:23 pm #317 | |
|
sa3ark |
Jag tycker att den passar rätt bra.. |
| November 3, 2011 at 5:29 pm #318 | |
|
se3k |
Ok, nu vet jag hur han gjorde.. |
| November 5, 2011 at 11:56 am #326 | |
|
sm3cla |
Äntligen har jag lyckats ta mej in här. Men det blev en krokig väg… Grattis Danne till “nyutgåvan”. Mycket tilltalande. Och TACK igen för allt jobb du lagt och lägger ner i GKA-jobb. Du är en klippa ! |
| November 6, 2011 at 12:29 am #336 | |
|
sm3sgp |
Det ser bra ut! |
| November 13, 2011 at 7:54 pm #340 | |
|
sa3ark |
Eftersom registreringen på webbplatsen är lite för “enkel” så dyker det upp användarkonton som inte har något här att göra. Har därför lagt in en “captcha” funktion, som försvårar lite. Om det inte hjälper så får jag ställa in att alla konton måste godkännas av en Admin innan användaren släpps in på sidan. Får se om det minskar nu, har städat bort 1-2 konton per dag den senaste tiden. |
| November 30, 2011 at 10:18 am #353 | |
|
sa3ark |
Har pysslat lite med “filarkivet”, lagt upp gamla nummer av medlemstidningen och fixat sorteringen på de senaste numren. |
You must be logged in to reply to this topic.