Webbplatsen

HomeForumsForumWebbplatsen

This topic has 6 voices, contains 26 replies, and was last updated by  sm3sgp 2 days ago.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
Author Posts
Author Posts
October 25, 2011 at 10:56 am #184

sa3ark

Plats för information och eventuella frågor om den nya webbplatsen.

October 25, 2011 at 10:59 am #185

sa3ark

Håller fortfarande på och labbar och bygger på information på den nya webbplatsen. Måste känna efter ett tag om jag tycker att det duger.. :)

Är osäker på forumet fortfarande, men det kanske kan bli något. Lika så är jag inte säker på hur bra det är att det går att skriva kommentarer på alla sidor på webbplatsen. Vet dock inte hur jag får bort det just nu.

Logon högst upp tänkte jag göra om lite också med en bakgrund i form av radiorelaterade bilder. Får se när om och hur det blir.

Om någon vill hjälpa till med att fylla sidan med information är det bara att höra av sig.

73 de SA3ARK, Dan

October 28, 2011 at 12:57 pm #229

sa3ark

Arbetet med att få över informationen från den gamla sidan fortgår så sakteliga. Senast upplagt är en ny uppdaterad sida om Contest, skall försöka rota fram någon lämplig bild att förgylla sidan med också.

73 de SA3ARK, Dan

November 1, 2011 at 1:57 pm #281

sa3ark

Ojdå..
Jag hade visst städat bort sidan som används för att registrera nya användare. Vet iofs inte om någon mer än SA3ARQ har försökt att lägga upp en ny användare. Hur som helst så skall det fungera nu.

Användare behövs idag endast för att kunna skriva i forumet och uppdatera innehållet på webbplatsen. Men det är möjligt att i det framtiden kommer att bli skyddade sidor/filer som kommer att kräva någon form av inloggning.

Skall så småningom försöka hitta någon trevlig plugin så att man själv kan ändra sin bild/avatar också.

November 1, 2011 at 9:58 pm #297

sa3ark

Har fixat en kalender som verkar helt okey, var tvungen att slåss lite med stylesheeten för att få det att fungera som det skulle men jag tycker att det blev rätt bra i alla fall till slut. Kan förvisso fortfarande bli lite snyggare.

Har hittat ett galleri som jag har börjat försöka komma överens med också, och sen skall det läggas in alla gamla bilder.. igen.. tog en halv dag sist att få dit alla bilder och beskrivningar, får se om det går snabbare den här gången, men det är väl tveksamt.

Om någon känner till en fin plugin till WP för att hjälpa NTA att hålla reda på anmälningar till Rallytävlingar så hotja till så skall jag se om den funkar att ha med på sidan. NTA skulle bli glad i alla fall.. :)

November 1, 2011 at 11:51 pm #303

sa3ark

Har installerat en Cache-funktion. Tycker att webbplatsen går märkbart mycket snabbare nu. Får väl se om något annat slutar fungera istället.
Vårat webbhotell verkar inte vara räsersnabba på att köra PHP-kod, men nu sparas alla sidor som rena webbsidor och publiceras till din webbläsare utan att PHP behöver köras igång först.

November 1, 2011 at 11:55 pm #305

sa3ark

Haha!!
Forumet slutade funka, såklart.. Jaha.. Åter till ritbordet. Synd, för det går väldigt mycket snabbare att få hem webbsidorna.

November 2, 2011 at 10:20 pm #315

sm3hhi

Bra jobbat Danne! Tycker att det ser jättebra ut så här långt!
Och nu kan man ju lägga upp konto också!

73 de Risto

November 2, 2011 at 10:21 pm #316

sm3hhi

Fast… min avatar är kanske inte så lik mig! eller?? ;-)

November 3, 2011 at 5:23 pm #317

sa3ark

Jag tycker att den passar rätt bra.. :-D
SM3ARQ har ju lyckats ändra sin bild, har inte en aning om hur han gjorde bara, minns inte hur jag ändrade min heller för den delen. Har för mig att jag hade någon plugin som funkade rätt uruselt, jaja, ARQ kanske kan berätta så småningom.

November 3, 2011 at 5:29 pm #318

se3k

Ok, nu vet jag hur han gjorde..
Skall kanske ta och göra om den där inloggningssidan, eller kanske göra en länk någonstans till “min profil”.. Får titta på det någon dag.
Du går till http://www.sk3gk.se/wp-admin/ så kan du fixxa med din profil där.

November 5, 2011 at 11:56 am #326

sm3cla

Äntligen har jag lyckats ta mej in här. Men det blev en krokig väg… Grattis Danne till “nyutgåvan”. Mycket tilltalande. Och TACK igen för allt jobb du lagt och lägger ner i GKA-jobb. Du är en klippa !
Själv blev jag drömskt sittande och läste historiken…

November 6, 2011 at 12:29 am #336

sm3sgp

Det ser bra ut!

November 13, 2011 at 7:54 pm #340

sa3ark

Eftersom registreringen på webbplatsen är lite för “enkel” så dyker det upp användarkonton som inte har något här att göra. Har därför lagt in en “captcha” funktion, som försvårar lite. Om det inte hjälper så får jag ställa in att alla konton måste godkännas av en Admin innan användaren släpps in på sidan.

Får se om det minskar nu, har städat bort 1-2 konton per dag den senaste tiden.

November 30, 2011 at 10:18 am #353

sa3ark

Har pysslat lite med “filarkivet”, lagt upp gamla nummer av medlemstidningen och fixat sorteringen på de senaste numren.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)

You must be logged in to reply to this topic.