Framgångsrik fieldday

Fieldday som hölls den 28 augusti lockade inte mindre än 19 klubbmedlemmar till Valkalampi sjö strax norr om Jädraås. Partytält, bord och stolar välkomnade besökarna och utöver möjligheten att prata med andra medlemmar, många som jag har inte träffats på över ett år så hade man möjlighet att titta på två läckra QRP radion som WEO/Micke och MTF/Lennart hade tagit med sig och hade i drift.Dels var det en Icom IC705 och dels en Lab599 Discovery TX-500. SM4UZM/John stod för en udda inslag med en parabol och en DXPatrol QO100 28/144/432/1296 Mhz Converter för användning med Qatar Oscar-100 satelliten. Det bjöds på fika och HZA/Matz hittade en ny användning för en tennsug. En längre reportage med bilder kommer i nästa Sändareamatören. Ett stort tack till MTF/Lennart, RNN/Nisse och VOX/Leif som stog för ett hårt arbete för att få allt på plats.

SA3ARQ/Martin