Onsdagen den 11 maj träffades vi i ABF.s lokaler. Sjutton medlemmar hade hörsammat kallelsen.

Mats/EMJ inledde mötet med en redogörelse av de senaste turerna kring den nya repeatern samt utförsäljningen av sambandsmaterielen. Klubben har nu beställt nya kaviteter till 2m-repeatern, och de beräknas komma redan till pingst. Sedan kommer det hela att provköras och sättas upp på Kungsberget.

Innan fikat hade vi en trevlig diskussion kring många olika frågor, och efter berättade HEW om hur utvecklingsarbetet fortgår med bygget av spektrumanalysatorn. Nu kunde han visa upp de olika kretskort som planerats här och som tillverkats av en firma utomlands. HEW visade ett bildspel som beskrev hur programvaran fungerade för att kunna göra korten med flera lager. Imponerande och intressant teknik!

Till sist visades den 8mm-film som CLA spelade in 1976 i Hofors vid Field Day. Kul att återse många gamla medlemmar i tidstypisk ( utsvängda byxor ) klädsel och med stora hårsvall! Vi lyckades identifiera följande personer: FML, GIO, FNM, FKL, EMJ, NJ, AGH, FYH, GNH, GKK, AVQ, WB, BHG, CBR, ULC ( 9 månader gammal ), HZX, DPE, INS samt EWB. För säkerhets skull tittade vi på filmen två gånger!

Dick/CBR