Igår kom GKA hem till mig!

Förra gången vi hade ett meeting var årsmötet den 4 mars, så visst var det spännande när kallelsen till höstens första möte kom. Dessutom skulle det bli ett virtuellt möte! Hur skulle det gå till? Jag, som inte är världsmästare när det gäller hantering av nyheter på datorer, var nog lite spänd när jag slog på datorn 5 minuter före utsatt tid. Handledningen som ARQ skickat ut verkade vara tydlig och pedagogisk, men man vet ju aldrig… Nåväl, jag följde den korta instruktionen och två minuter senare dök Anders/LBP upp i rutan följd av flera och ganska snart även Martin/ARQ. Efter lite småprat kunde ARQ hälsa välkommen till höstens möte. Programmet innehåll först en genomgång av programmet Jitsi som visade sig ha många bra möjligheter för att kunna genomföra ett bra virtuellt möte. Vi enades också om att upplägget skulle kunna fungera bra även för en föreläsning.

Lite teknikprat blev det också. ARQ lyfte frågan om PacketRadio, och som en tillfällighet dök plötsligt Risto/HHI upp och kunde reda ut lite begrepp. Vidare bidrog ARK med tankar om ett par nybyggen som vi alla hoppas få se mer av ett annat möte. Totalt deltog 10 medlemmar i mötet. Det var ARQ, MGU, INR, YNZ, LBP, ARK, ARM, CLA, HHI och CBR. Inte dåligt för ett första försök!! Jag kollade snabbt i Gästboken och de senaste 8 gångerna deltog i snitt 18 deltagare per möte. Det kommer att bli kul att se rutan fylld med 18 medlemmar. Vi siktar på det!

Avslutningsvis några tankar inför den lite ovissa framtiden: Först kommer auktionen hemma hos HZA i mitten av september och sedan kommer GKA att testa vidare med Jitsi-möten. Sedan får vi se hur omvärlden ser ut fram emot jul.

En en gång, ett Tack för ett bra initiativ och en trevlig kväll och ett bra upplägg!

Dick/CBR