Fieldday

SM3RMH håller antennen.

Fielddaykommitén består av: SM3RNN Nisse och SM3MTF Lennart

GKA anordnar varje år en fieldday, då vi träffas och experimenterar med diverse radiorelaterade saker.

Fieldday 2022
Årets fieldday hölls lördagen 14 maj i Tallås nära Jädraås.

Fieldday 2021
Årets fieldday hölls lördagen ? maj i Tallås nära Jädraås.

Fieldday 2020
Årets fieldday hölls lördagen ? september vid Valkalampi nära Jädraås.

Fieldday 2019
Årets fieldday hölls lördagen 18 maj i Svartviksstugan, Högbo. Mer finns beskrivit i bloggen.

Fieldday 2018
Årets fieldday hölls fredag – söndag 18-20 maj i HAIF stugan, Hofors. Mer finns beskrivit i bloggen. Det planerades en höst fieldday som senare ställdes in.

Höst fieldday 2017
Årets höst fieldday hölls 8 – 10 september i HAIF stugan, Hofors. Mer finns beskrivit i bloggen.

Vår fieldday 2017
Årets fieldday hölls fredag – söndag 19-21 maj i Svartviksstugan, Högbo. Mer finns beskrivit i bloggen.

Fieldday 2016 – vår
Nytt för i år är att klubben håller 2st fieldday. Vårens fieldday hölls fredagen, lördagen och söndagen den 27:e, 28:e och 29:e maj. Vi var åter i Svartviksstugan som har byggts upp på nytt efter branden kort efter vårt besök 2014. Många besökare kom och mer finns beskrivit i bloggen. Det blev även aktivering a Öjaren för SMSS.

Fieldday 2015
Årets fieldday hölls 11-13 September i en stuga på Högbo Bruk som heter “Torpet” pga att Svartviksstugan tragiskt brann ner 2014. Aktivitetsnivå var hög med många inressant inslag som beskrivs i bloggen. Även i år hade vi en reportage i QTC och till ära fick vi bilden på SM3MTF’s bandstegmatad dipol på omslaget.

Fieldday 2014
Klubben arrangerade fredagen, lördagen och söndagen den 5:e, 6:e och 7:e september fieldday i Svartviksstugan vid sjön Öjaren norr om Sandviken. Arrangemanget var välbesökt.
På fredagskvällen och på lördagskvällen blev det korvgrillning. Vi experimenterade också en hel del med antenner och körde en del CW-QSO:n på HF-banden.Vädret var också ganska
bra. Evenemanget till ära hade SM3WEO/Michael bjudit in Gefle Dagblad, som skrev en utförlig artikel i tidningen om vår verksamhet. WEO lämnade efteråt också in en gedigen text
till SSA:s QTC-redaktion för publicering i QTC.

Fieldday 2013
Årets fieldday hölls vid Svartviksstugan 7-8 September. Bl.a. fanns en fin mobilstation från SM3WEO och en RA200 på plats. Mötet var välbesökt.

Fieldday 2012
Årets fieldday hölls vid Svartviksstugan 1-2 September.

Fieldday 2011
Årets fieldday var i samband med vårens portabeltest och hölls vid Svartviksstugan.

Fieldday 2010
Lördagen den 8:e maj hade vi tillsammans med FRO en antennmätardag vid Hällhammar.
Det var först och främst dipoler för kortvåg som mätades och testades!
Vi samlades vid 10-tiden och håll på tills vi kände oss nöjda. Klubben bjöd på korv och kaffe! Foton från fieldday.

Fieldday 2009
2009 års fieldday, avhölls tillsammans med Gestrike militärhistoriska förening
och Jädraås Tallås Jernväg, vid Tallås station.